Hadislerle Hasan ve Hüseyin’in fazileti… Hadis -5-

 

عَنِ بْنِ أَبِى نُعْمٍ قَالَ: كُنْتُ شَاهِدًا لِابْنِ عُمَرَ وَسَأَلَهُ رَجُلٌ عَنْ دَمِ الْبَعُوضِ. فَقَالَ: مِمَّنْ أَنْتَ؟ فَقَالَ: مِنْ أَهْلِ الْعِرَاقِ. قَالَ: انْظُرُوا إِلٰى هٰذَا، يَسْأَلُنِى عَنْ دَمِ الْبَعُوضِ وَقَدْ قَتَلُوا ابْنَ النَّبِىِّ صَلَّي اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَسَمِعْتُ النَّبِىَّ صَلَّي اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ: هُمَا رَيْحَانَتَاىَ مِنَ الدُّنْيَا

5.HADİS

İbn-i Ebî Nu’m’dan rivayet edildiğine göre şöyle demiştir: İbn-i Ömer’in yanında bulunuyordum ki, bir adam ona, sivrisineğin kanının (hükmünü)[1] sordu. (İbn-i Ömer): “Sen nerelisin?” dedi. (Adam): “Irak halkından!” dedi. (İbn-i Ömer): “Şuna bakın! Bana sivrisineğin kanından soruyor! Hâlbuki Nebi (s.a.v.)’in oğlunu öldürdüler. Ve (ben), Nebi (s.a.v.)’i şöyle buyururken işittim: “O ikisi (Hasan ve Hüseyin) dünyadan benim iki reyhanımdır.[2](Buhârî, Edeb)

 

 

[1] İbn-i Ömer’e sorulan hüküm hakkında iki açıklama yapılmıştır:

 1- İhramlı iken bir kimsenin sivrisinek öldürmesinin hükmü.

 2- Sivrisineğin kanının elbiseye bulaşmasının hükmü.

[2] “Reyhan”dan kastedilen mana hakkında iki açıklama yapılmıştır:

1- Rızık, rahatlık, rahmet manasınadır. Buna göre mana; “Allah (c.c.)’nun dünyadan yana beni rızıklandırdığı iki nimettir” şeklinde olur…

 2- “Reyhan” çiçeği manasınadır. Buna göre mana; “Allah (c.c.)’nun dünyadan yana bana ikram ettiği ve öpüp kokladığım iki reyhanımdır” şeklinde olur…