Zuhr-i âhir namazını kılmakla Cuma’da şüphe mi meydana getirilmiş olur?

SORU: Zuhr-i âhir namazını kılmakla Cuma’da şüphe mi meydana getirilmiş olur?

CEVAP:

“Zuhr-i âhir kılınması gerektiğini ileri sürmek, halkın gözünde, Cuma namazının farz olmayıp, öğlenin farz olduğunu ya da bir vakitte ikisinin de farz olduğu zannını uyandırır…” çekincesi doğru mudur?

a) Zuhr-i âhir namazı kılan hiç kimse, Cuma namazının farz olup olmadığı hususunda şüphe etmez…

b) Zuhr-i âhir namazı kılınmasının altında Cuma namazı hakkındaki şüphe değil, ihtiyat vardır…

Bilinmelidir ki, zuhr-i âhir namazı kılmakla yapılan şey; “Cuma namazının edası için gerekli olan bazı şartların gerçekleşip gerçekleşmediği hususundaki şüpheden dolayı ihtiyati olarak zuhr-i âhir namazı kılınmasıdır…”

c) Âlimlerimiz, hayatı boyunca hiçbir namazı kazaya kalmamış bir kişinin bütün namazlarını kaza etmesi hakkında “mekruh değildir, çünkü bu ihtiyatla ameldir…” demişlerdir.

İşte zuhr-i âhir namazı da bu kişinin yaptığı gibi “ihtiyatla amel” etmek ve Cuma namazının şartlarının yerine gelip gelmediğindeki mesuliyetten kurtulma gayretidir…

d) Bilinmelidir ki “Belki de Cuma Namazı Sahih Olmamıştır” şüphesiyle zuhr-i âhir kılan kişinin Cuma namazı fasit olmuştur…