İstimna/Mastürbasyonun hükmü ile ilgili ayet var mıdır?

SORU: İstimna/Mastürbasyonun hükmü ile ilgili ayet var mıdır?

CEVAP:

Konuyla ile ilgili âyet-i kerime şöyledir:

“(Öyle müminler) ki, onlar ırzlarını koruyanlardır. Şu var ki zevcelerine yahut sağ ellerinin malik olduklarına (kendi cariyelerine) karşı (olan durumları) müstesnadır. Çünkü onlar (bunlarla ilişkilerden dolayı) kınanmış değildirler. O halde kim bunların ötesine geçmek isterse şüphe yok ki, onlar haddi aşanlardır.” (Mu’minûn, 23/5-7)

a) Tefsir-ü’l-Münîr ve diğer tefsir kitaplarında zikredildiği üzere Müfessirler “kim bunun ötesine geçmek isterse…” âyetini; “yani kim bunlardan başka kendilerine helâl olmayan eş ve cariyeleri arzu ederse bu tip kimseler çok aşırı giden, Allah’ın sınırlarını aşan kimselerdir. Bu ifade “mut’a nikâhı” adı verilen geçici nikâhın ve elle yapılan istimnanın (mastürbasyonun) haram olduğuna delâlet etmektedir” şeklinde tefsir etmişlerdir. (Vehbe Zuhaylî; bkz. diğer tefsir kitapları.)

b) Âyet-i kerimenin bu mutlak ve umum manasından hareket eden pek çok âlim (Şafiî, Malikî ve bazı Hanefî âlimleri) âyette zikredilmiş olan iki meşru vasıta dışında kalan; hayvana temas, elle istimna, bakmak gibi her çeşit cinsî tatmin yollarının aynen mut’a nikâhı gibi haram kılınmış olduğunu söylemiştir.

c) Fıkıh âlimleri, zorla boşalma ve elle istimna (mastürbasyon) durumunda tazir, tedip ve azarlamanın meşru olduğunda ittifak etmişlerdir.

(İbn-i Âbidîn, Cezîrî -dört mezhebe göre- İslam Fıkhı, Şerh-u Ğâyeti’l-Müntehâ, Şerh-u Münteha’l-İrâdât, el-Kâfî fî Fıkh-ı İbn-i Hanbel (İbn-i Kudâme), İbn-i Kesîr Tefsiri, Tefsir-ü’l-Münîr ve İhyâ-u Ulûmi’d-Dîn)